úterý 5. května 2015

Kojení zdar! :)


Poslední dobou narážím dost často na otázku kojení. Bohužel však ne otázku "jak co nejdéle kojit", ale jak ukončit kojení a podobně... Včera jsem na stránkách feedo.cz, potažmo na facebooku, zahlédla rady, jak "donutit dítě, aby přestalo chtít prso". Vím, feedo.cz má dovětek "pro lehčí život maminkám", vždy jsem však tento dovětek brala tak, že na jejich stránkách najdu hračky, pleny, kosmetiku pro děti a ne rady, jak se zátěže ve formě kojení zbavit. Je i spousta maminek v mém okolí (a tím se samozřejmě žádné z nich nechci osobně dotknout), které kojení tak nějak vzdaly a je jim přednější jít se někam pobavit, na večeři, kafíčko... Jsou mezi nimi i ty, které se opravdu snažily a mrzí je, že nekojí, ale většina z nich nakonec řekně "víš co, ona je to takto větší pohoda". Chlubí se tím, že si zajdou na solárko, s holkama na víno a že dítě může hlídat někdo jiný. Jo, pohoda to asi je, když nemusí řešit, jestli přijdou domů za hodinu nebo za dvě, protože umělé mlíko jim může připravit kdokoliv, děti jim spí dost často celou noc a tak mají prostor jen pro sebe.

Já jsem však šla do toho, že budu mít dítě s tím, že čas pro sebe určitou dobu mít nebudu. Ale přece o tom to je, musím něco obětovat pro to, na čem mi tolik záleží... Nebude to napořád, co mě bude Domík tolik potřebovat jako teď. Už nikdy mě nebude tolik potřebovat. Ano, musím mu být hodně nablízku a když už hlídá táta a jsou víc jak dvě hodiny pryč, tak začínám být nervózní, protože na to nejsem zvyklá, ale nestydím se za to. V noci jsem pořádně nespala od doby, co se narodil, ale co, jednou spát celou noc začne a třeba si toho budu o to víc vážit. Dřív jsem sportovala každý den, dělala jsem amatérský triatlon. Teď mám takzvanou "fázi mezi dvěma dětmi" a věřím, že se k závodům zase vrátím. Občas si jdu zaběhat, zacvičím si doma nebo lítám s šákem nebo kočárem po okolí :))) Udržuju formu na přijatelné úrovni :))

Tento článek je jen takovým mým vylitím duše, ale nějak jsem to musela ze sebe dostat ven...

Závěrem jen...

KOJENÍ ZDAR!! :))

9 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Míšo děkuji! Vím, že v tom nejsem sama, že je hodně maminek, které pro své dítě udělají vše... Jen jsem se v poslední době setkala často s opačným názorem či postojem a nějak to ve mně vřelo...

      Vymazat
    2. Péťo držím palce. Barunka má 17 měsíců a stále kojím o sto šest. Ani nevím kolikrát jsem seděla na netu a googlila Jak přestat s nočním kojením, jak naučit pít z lahve, atd...Stejně jsem to vždy vzdala, asi počkám až z toho vyroste :-) Poslední týden kojím v noci JEN 3 krát. Poslední půl rok to totiž bylo 5 až 8 krát za noc, no a přes den to raději nepočítám.:-) Kojení zdar!

      Vymazat
    3. Renčo, taky jsem z toho občas dost unavená, obzvlášť, když mi visí na prsu třeba od půlnoci do rána a ještě mi rukou žmoulá druhé volné prso... asi aby se nenudilo :)) Taky jsem chtěla noční kojení vypustit, nějak ho omezit. Jednou jsem nedala prso, vydržela jsem asi deset minut pláče a pak usnul. Ale žádná výhra to nebyla, ještě hodinu ze spaní vzlykal, takže nejen, že jsem nespala, ještě jsem si připadala blbě :))) Teším se na naše JEN třikrát za noc! Kojení zdar!! :))

      Vymazat
  2. No Petko nejlepsi je vzit vim je to tezke ale Chlap se umi postarat !!!!! Takze odejdi se 2 noci vyspat ke kamaradce nech flasku z mlikem tatkovi doma a uvidis jak budes prekvapena.chlapska rada ale ver mi dobra .vy maminky hold mate svoje jedliky moc radi z vlastnich skusenosti.jo jinac termin mame 2.1 takze me to vsechno ceka jeste jednou 😆

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vrškýno, já ale ještě nechci přestat kojit... A přijde mi zbytečné do něj cpát umělé mléko (stejně teda neumí pít z flašky, nemá totiž dudlík), když mám "svoje mlíko zadarmo" a navíc pořád ohřáté na správnou teplotu a hlavně s sebou bez chystání :))) A gratuluju, to vás nedoženem :)) Ale snad budeme brzo následovat :)

      Vymazat
  3. Holky kojení miluju...to když se dite přisaje to prostě je nej...ale...I třetí dite kojim myslím tak nějak v normě třikrát za noc je vzdy maximum a proto žasnu kolikrát někdo kojí. To už me přijde spíš ze si mimi dela z prsu dudu a ze to už není kojení. Vždyť stastne mimi musí mit aspoň trochu vyspanou maminku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, že Domík nemá hlad a že v podstatě jen dudá, ale dudlík nemáme, u nás jsem dudlík já... Je to občas na palici, ale když se člověk naučí u kojení spát, tak to jde :))) Výhoda teda je, že je Domajzek sám a tak si s ním můžu jít odpoledne lehnout... To už by s více dětma nešlo.

      Vymazat
  4. Kojení je krásná věc, dceru jsem přestala kojit před měsícem, v jejích 19 měsících a to jen proto, že jsem znovu těhotná a moje tělo to všechno začalo cítit, zkrátka jsem byla vycuclá jak miminkem v bříšku, tak kojenou dcerkou. Ale vzhledem k tomu, že to bylo naprosto nenásilné, proběhlo to hladce. Je mi to trochu líto, ale všechno jednou končí. Už teď se nemůžu dočkat, jak budu kojit druhé miminko. Nutno dodat, že kojení u nás neprobíhalo vůbec jednoduše, první 4 měsíce byly fakt náročné, dcera neustále bojkotovala, ale vybojovala jsem to a pak už bylo všechno krásné. Teď všude kolem říkám, ať maminky vydrží a nevzdávají to! Jana, Blog Zrzky (www.blogzrzky.cz)

    OdpovědětVymazat

Budu moc ráda, když mi napíšete svůj názor i připomínku :)