středa 1. července 2015

Chia malinovo - jahodová zmrzlina s brusinkami aneb chladíme se zdravě :)


O chia semínkách jsem už psala, dělala jsem z nich pudink (odkaz zde)...

Teď jsem však měla nutkání udělat něco jiného. Vzhledem ke krásnému počasí a potřebě necpat do Domka nezdravé zmrzliny plné cukru, jsem se rozhodla pro chia zmrzlinu. Ne, že bych byla extrémním zastáncem zdravé výživy, ale přijde mi zbytečné do něj cpát cukr, toho si ještě v životě užije dost... 

Recept jsem si vymyslela (teď bych ráda slyšela obdivné "aaach" :))) a tady je...

Chia zmrzlina

Základem je jakékoliv ovoce ze zahrádky (nebo trhu či obchodu, samozřejmě)


...a dále mléko, rostlinné mléko, smetana či voda... (dle gusta každého :), chia semínka, banán a brusinky.

Banán s ovocem a "tekutinou" rozmixujeme a do vzniklé směsi vsypeme chia semínka a brusinky. Necháme cca hodinu až dvě v lednici, ať se chia semínka mají čas "nacucat" :) (v tomto okamžiku by byl ze směsi chia pudink). Necháme zamrazit...


Šťastlivci mající zmrzlinovač to mají bez práce a jsou téměř ve finále. My obyčejní smrtelníci :) po zmrazení nakrájíme zmrzlinu na kousky (doporučuju odvahu, výpomoc muže, šikovnost nebo alespoň dobrou pojistku :)) a ještě jednou rozmixujeme... Zmrzlina je potom lépe dostatelná (miluju své novotvary) z nádoby.


...a tady je výsledek... 

prasácká verze se šlehačkou - důkaz toho, že nejím jen zdravě :)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda, když mi napíšete svůj názor i připomínku :)