neděle 1. března 2015

Narozeninový dort pro Domíka

Tak máme "oslavu" za sebou...

Domík byl z dortu nadšený! 
No, nešlo asi ani tak o dort, ale o to, že to mohl plácat všude okolo. V puse zůstalo tak zanedbatelné množství, že asi ani nemělo význam dělat dort ve zdravé variantě :))) Ale pro pocit, že jsem se snažila, to nejspíš význam mělo... Ono asi dost záleží na dítěti. Domík totiž není nic moc jedlík a "sladké" věci nejí skoro vůbec (dělat však těstovinový dort mi přišlo trochu prapodivné :)).


A tady je slíbený recept...

Narozeninový zdravý smash cake

korpus
1,5 hrnku mouky (použila jsem půl napůl rýžovou a pohankovou)
4 zralé banány, rozmačkané
hrnek přesnídávky (měla jsem domácí jablečno - dýňovou)
lžička kypřícího prášku
lžička vanilkového extraktu (nešel tam ale cítit)

krém
přes noc vykapaný velký jogurt se smetanou
směs ovoce (nemusí být)
pidi množství rýžového sirupu (a to jen proto, že bylo to lesní ovoce kyselé)

Korpus jsem pekla asi 20 minut na 180°C na plechu a pak jsem vykrojila "dortová" kolečka. Pomazala jsem jednotlivé vrstvy krémem a poté ho napatlala i po povrchu... Původní zámysl byl ozdobit dort krémem ze zdobícího sáčku, ale nemixovala jsem ovoce do krému, tudíž kousky neprošly zdobícím otvorem :))) (hlavně, že jsem si to koupila právě kvůli tomuto dortu :))

Po pravdě, korpus mi přišel dost tuhý :( Nevím, jestli to bylo použitou moukou nebo dlouhým pečením. Ale vzhledem k tomu, že to Domajz stejně jen patlal, bylo mu to v podstatě jedno :)

Příští rok to musím nějak dopilovat. Doufám, že z toho už alespoň něco sní... 

4 komentáře:

  1. Dělala jsem stejný dort, jen místo přesnídávky jsem použila rozvařená jablíčka. Korpus nebyl vyloženě tuhý, ale rozhodně nebyl nadýchaný jako třeba piškotové těsto. Ondra měl na narozeniny horečku, takže ho dort vůbec nezajímal, ani neochutnal. Zato Vašík, kterému jsem ho taky pekla, si ho užil :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Domíkovi přejeme dodatečně všechno nejlepší :-)

    OdpovědětVymazat

Budu moc ráda, když mi napíšete svůj názor i připomínku :)